براي روابط جنسي آسيب هايي است كه مهم ترين آنها عبارت اند از:
1. نگاه مسموم بستري براي آسيب در روابط جنسي...
2. ناهماهنگي جنسي ميان همسران...
3. نگاه يك سويه به روابط جنسي...
4. كاهش ميل جنسي...
5. تصوير ذهني ناسالم...
6. فقدان جذّابيّت...
7. محدود كردن زمان و فاصله ميان دو آميزش...
8. نپذيرفتن هويّت جنسي...
9. انزال زودرس...
10. كم رغبتي جنسي...
11. آميزش در دوران قاعدگي...
براي روابط جنسي آسيب هايي است كه مهم ترين آنها عبارت اند از:
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
1. نگاه مسموم بستري براي آسيب در روابط جنسي :
براي مصون ماندن از آسيبهاي جنسي، مهم ترين عامل نجات، مقابله با آسيب ها و محافظت از نگاه هاي ناشايست است. يكي از عوامل سلامت بخش زندگي اين است كه انسان به چشم خود اجازه ندهد به هر جايي نگاه كند و بايد براي نگاه خود محدوديتي ايجاد كند. در آيات و روايات از اين كار با تعابير متفاوتي ياد شده است. از جمله به تعبير »غض« اشاره شده است. غض به معناي بستن چشم، شكستن و فروگشتن آن است.
|غضّ طرفه و بصره: كفّه و خفضه و كسره، لسان العرب.|
قرآن كريم خطاب به مؤمنين و مؤمنات ميفرمايد: »به مؤمنان بگو: چشمهاي خود را از نامحرم فروگيرند« |نور: 30 و 31|
و به زنان با ايمان بگو: چشمهاي خود را از نگاه فروگيرند. اين محدوديت پاكيزگي را به همراه دارد. در نتيجه، چشم به خيانت مبتلا نميشود. خداوند متعال از چشمان ناپاك آگاهي دارد:
»به چشمهايي كه نگاهشان خيانت ميكند و از بيراهه به تأمين نياز جنسي مي پردازد، آگاه است«. |غافر، 19.|
افتادن نگاه انسان به اشياي مختلف، از جمله به انسانها در بسياري موارد، از توجّه و دقّت تهي است؛ ولي پس از آن، ادامه دادن و نگاه هاي تكراري فسادهاي فراواني به وجود مي آورد؛ به گونه اي كه پيامبر اعظم)ص( ميفرمايد: »اي مردم، همانا نگاه مبدأ شيطاني دارد. پس هر كس نمونه اي از آن را در وجود خود يافت، بايد به اهل خود )همسر( رو بياورد«. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 19.|
اگر انسان چنين تدبيري نينديشد، شيطان بسيار قوي است و كمتر طعمه اي از دست او جان سالم به در ميبرد. به همين دليل، امام صادق)ع( ميفرمايد: »اوّلين نگاه به سود تو است؛ دومين نگاه به ضرر تو است و در سوّمين نگاه هلاكت است«. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ، ج 3، ص 474.|
همان طور كه نگاه آلوده اين قدر خطرناك است، محدود كردن آن نيز اهميت ويژه اي دارد. اين اهميت به حدّي است كه امام صادق)ع( ميفرمايد: »كسي كه به زني نگاه كند، پس نگاه خود را به سوي آسمان بلند كند يا چشم خود را ببندد، نگاهش به او برنميگردد مگر اينكه خداوند حورالعين را به ازدواج او درمي آورد«. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 3، ص 474 .|
اين روايت نشان مي دهد نگاه مفسده فراواني دارد و مقابله با آن به حدي اهميت دارد كه خداوند در مقابل چشم فروبستن از يك زن دنيايي، حوريّهاي نصيب انسان ميكند؛ حوريهاي كه تمام زنان عالم به زيبايي او نميرسند؛ هم چنين نشانگر آن است كه محدود ساختن نگاه براي نوع انسانها چندان آسان نيست و اين مقابله با اين آسيب، دو اثر مهم مصونيت فردي و امنيت اجتماعي را در پي دارد :
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
مصونيت فردي :
انسان به دنبال رفع آلودگي است و آماده است خود را قرنطينه كند تا از آلودگيها مصون بماند. هر چه برايش حفاظت ايجاد شود، دلخواه او و هر چه زمينه مسموميت او را فراهم سازد، برايش نگران كننده است. امام صادق)ع( ميفرمايد: »نگاه تيري مسموم از تيرهاي شيطان است. هر كس از آن به خاطر خدا )نه غير خدا( صرف نظر كند، خداوند طعم ايمان را به او ميچشاند«. |28. محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ، ج 4، ص 18.|
براي مصونيت از مسموميت، بايد نگاه را محدود كرد تا از تيررس شيطان خارج شود. امام صادق)ع( ميفرمايد: »نگاه پس از نگاه در دل انسان شهوت ميكارد و براي صاحب آن فتنه ايجاد ميكند و فتنه عدول از طريق حقّ و زمينه ساز بلا، محنت و عقوبت است«. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 18.|
محدود كردن نگاه براي مصونيت آسان تر از نگاه كردن و آسيب زدايي است؛ زيرا هميشه پيشگيري آسان تر از درمان است.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
امنيت اجتماعي :
نه تنها انسان به دنبال ايمني خويش است، ميخواهد هر كس كه به نحوي به او وابستگي دارد، نيز مصون باشد؛ زيرا با مصونيت او، خودش احساس امنيت ميكند. تأمين اين امنيت به محدود كردن نگاه است. ابو بصير به امام صادق)ع( فرمود:
زني از كنار مردي عبور ميكند. پس مرد از پشت سر به او نگاه ميكند. حضرت فرمود: آيا هيچ يك از شما مسرور ميشود كه به خانواده و خويشانش نگاه شود؟ گفتم: نه، حضرت فرمود: براي مردم همان پسند كه براي خود ميپسندي. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 19.| كسي كه ميخواهد از ناحيه ديگران دربارة خانواده و خويشان خود امنيت دانسته باشد، بايد ديگران از ناحيه او احساس امنيت كنند، امام صادق)ع( ميفرمايد :
كساني كه از پشت سر به زنها نگاه ميكنند، از اينكه زنان خودشان به اين مسئله مبتلا شوند، در امان نيستند. اگر ميخواهيد از ناحيه همسر، مادر و خواهر خود آسوده خاطر باشيد، بايد كاري كنيد كه ديگران نيز احساس راحتي كنند. |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 19.|
چه بسا اين پرسش به ذهن بيايد كه در روايات، امامان معصومان)ع( ميفرمايند: »چون انسان از اينكه ديگران به ناموس او نگاه كنند، احساس ناامني ميكند و اين را دوست ندارد، پس خود نيز نبايد به ناموس ديگران نگاه كند«، |محمدبن على صدوق،من لا يحضره الفقيه، ج 4، ص 19.| حال اگر كسي از نگاه كردن ديگران به ناموس خود ناراحت و ناراضي نباشد، آيا حقّ دارد بگويد من كه اين كار را براي خود مي پسندم، مي توانم براي ديگران نيز بپسندم، چون روايت ميگويد براي مردم راضي باش به آن چه كه براي خود راضي هستي، و من راضي هستم كه ديگران به ناموسم نگاه كنند.
پاسخ اين است كه سخن حضرت در فضايي است كه احتمال نمي رود كسي به اين امر راضي باشد و حضرت مطمئن بودند كه ابابصير پاسخ منفي مي دهد. چگونه ممكن است در سبك زندگي متدينان جز پاسخ منفي انتظار داشت؟ به عبارت ديگر، مخاطب حضرت كساني هستند كه اين قدر از انسانيت فاصله نگرفته اند و فطرتشان اين قدر زنگار ندارد كه از فطريترين مسئله دور شده باشند. بنابراين، روايت از اين نمونه منصرف است و به اين مرتبه پست نپرداخته است. بدان دليل كه در زمان حضرت، اين نوع تفكر متداول نبوده است. در مواردي كه مراتب نازله و پست به طور معمول ديده ميشده، حضرت به آن بخش نيز پرداخته است. براي مثال، در بحث غضب، در روايتي علي بن ابي طالب)ع( ميفرمايد: »عصبانيت نوعي ديوانگي است؛ چرا كه فرد عصباني پس از عصبانيت از كاري كه انجام داده است، پشيمان ميشود«. |نهج البلاغه، ص 513.| همين جا به ذهن مي آيد كه برخي افراد عصباني ميشوند و پشيمان نميشوند؛ آيا اين نشان ميدهد كه عصبانيت نوعي ديوانگي نيست؟ حضرت در ادامه روايت ميفرمايد: »فان لم يندم فجنونه مستحكم؛ اگر پشيمان نشد، ديوانگي او جدي و عميق است«؛ آنوقت ديگر عصبانيت نوعي از جنون نيست؛ بلكه در نهايت جنون است.
اين توضيح نشان مي دهد اين فرض كه كسي عصباني شود و پشيمان نشود، در زمان حضرت زمينه داشته است. اين طور نيست كه اگر در پاسخ حضرت، ابو بصير ميگفت: آري، ما ناراحت نميشويم ديگران به زنان ما نگاه كنند و به نظر ما نگاه كردن اشكالي ندارد، حضرت بگويد: پس شما هم نگاه كنيد! نقطه شروع سخن اتّفاق طرفين در قضاوت به زشتي كار است. اينجا است كه حضرت ميفرمايد: »حال كه شما اين كار را درباره خودتان زشت ميدانيد، خودتان نيز درباره ديگران اين كار زشت را انجام ندهيد«.
بخشي از شرايط در روابط جنسي به صورت آداب رابطه جنسي سالم مطرح شد كه بايد قبل از انجام آميزش جنسي مورد توجه قرار گيرد تا زمينه مناسبي براي رابطه اي دلخواه فراهم شود. در اين ميان، آشنايي با آسيب ها مي تواند در بعد شناختي و انگيزشي ما را در رسيدن به رابطهٔ جنسي سالم كمك كند. آسيبها آثار خود را به هنگام آميزش جنسي يا پس از آن نشان ميدهد و زمينه هاي بهره مندي همسران را تضعيف مي كند. در ادامه به نمونه هايي از اين آسيب ها اشاره ميكنيم:
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
2. ناهماهنگي جنسي ميان همسران :
عده اي تمايل دارند در زمينه مسائل جنسي بسيار فعّال باشند؛ در حالي كه عده اي اگر زياد با هم نزديكي نكنند، از امور جنسي بيشتر لذّت ميبرند. بعضي از زنان زماني رابطه جنسي برايشان دلخواه است كه دوران تشكيل تخمك در رحم است؛ يعني وقتي كه سلول نر از راه لوله هاي فالوپيان به تخمدان زن منتقل ميشود و چهار يا پنج روز ادامه دارد تا زمينه بارور شدن زن را فراهم سازد. اغلب زنها قبل يا بعد از دوران قاعدگي نسبت به مواقع ديگر بيشتر احساس شهوت ميكنند. |تام گينس،اوّلين سال ازدواج، ترجمه آذر كارگاه، ص 170.|
اين را نيز بدانيم كه پستان ها عضو تناسلي نيستند، امّا بايد آن را جزئي از سيستم تناسلي به شمار آورد؛ زيرا تحت تأثير آن است. |محمد حکيمي و جمعي از نويسندگان،کتاب زن، ص 41.|
برخي از مردان به شدّت نسبت به ارضاي جنسي علاقه نشان ميدهند و در تمام اوقات آماده رابطه جنسي هستند؛ ولي چون بعد از عمل آميزش با نوعي رخوت و سستي مواجه ميشوند، پس از عمل زناشويي به طور طبيعي به خواب ميروند؛ گاهي مرد در ابتدا تحريك ميشود و قبل از اينكه همسرش به لذّت مطلوب خود برسد، ارضا مي شود و ديگر به ادامه كار قادر نيست. دليل اين امر آن است كه براي مردان طغيان شهوت آسانتر انجام ميگيرد.
كساني كه واقع بين نيستند، انتظار دارند در هر رابطه جنسي ارضاي كامل جنسي صورت گيرد؛ ولي بايد گفت زوجها غالباً به دليل تجربه كم، انتظارشان در اين جهت برآورده نميشود. همسران جوان و كم تجربه ممكن است پس از مدتي موفق نشوند، ميل و اشتياق روزهاي اوليه را از خود نشان دهند و بالتبع چنين نتيجه مي گيرند كه در خود يا همسرشان نقصي وجود دارد. اين نكته ميتواند آرامش همسران را به مخاطره اندازد. براي مقابله با اين خطر، همسران بايد اشتباهات خود در روابط جنسي و حس خودخواهي در بهره مندي از آن را كاهش دهند تا بتوانند در عين حال كه بر ميزان شهوت و ميل خود مي افزايند، شريك جنسي خود را نيز در نظر داشته باشند. هر زن و شوهري براي رسيدن به نقطة مطلوب، بايد از بروز هرگونه سوءتفاهم براي همسر خويش جلوگيري كند.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
3. نگاه يك سويه به روابط جنسي :
پس از آميزش جنسي، ميل جنسي در مردان به شدّت فروكش ميكند؛ در حالي كه دز زنان چنين فرايندي به شدّت، ظهور نميكند و افزون بر اين، انتظار نوعي عشق بازي و نگاهي فراتر از رابطهٔ جنسي خالص در آنان وجود دارد؛ زيرا فكر بازيچه بودن زن براي مرد و نگاه يك سويه مرد به برطرف ساختن نياز جنسي خود، زنان را آزار ميدهد. |محمد حکيمي و جمعي از نويسندگان،کتاب زن، ص 41.|
پس مرد بايد به وسيله عشق بازي پس از آميزش، پاسخ گوي خواسته هاي همسرش باشد. هيچ يك از همسران، به ويژه زن نبايد احساس كند كه فقط طعمه جنسي شريك زندگي خويش است. بنابراين، نگاه محتاطانه به مسئله مي تواند اين اتهام را از بين ببرد. بايد بار عشقي و عاطفي زندگي را تقويت كنيم؛ تجلي عشق و محبت مي تواند قبل يا پس از رابطه جنسي وجود داشته باشد. به خصوص در ابتداي ازدواج، اظهار عشق پس از نزديكي به دلايل ذيل بهتر از اظهار آن قبل از آميزش است:
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+الف اظهار عشق پس از نزديكي، محبت دو طرف به يكديگر را ثابت ميكند و نشان ميدهد عشق آنها تنها به منظور ارضاي جنسي نيست؛ زيرا شدت ميل جنسي فروكش كرده و روابط بيشتر به صورت عاطفي خود را نشان مي دهد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ب اظهار عشق پس از آميزش حسّ مردانگي و زنانگي را در آنها تقويت ميكند. هر مردي زماني احساس غرور ميكند كه زن پس از نزديكي او را ستايش كند و هر زني مايل است بداند كه صلاحيت جواب گويي به خواسته هاي شوهرش را دارد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ج اظهار عشق پس از نزديكي احساس نگراني از يك عمل به ظاهر حيواني را از بين ميبرد و به ارتباط شما عشق و محبت انساني مي افزايد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+د اگر در رابطه جنسي يكي از همسران يا هر دو ارضا نشده باشند، اين حقيقت مورد غفلت واقع نمي شود كه همسران نسبت به يكديگر عشق و علاقه دارند و ارضا نشدن موجب از بين رفتن محبّت ميان زن و شوهر نمي شود.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ه اظهار عشق پس از نزديكي، شروع مجدّد خوبي را نويد ميدهد. |محمد حکيمي و جمعي از نويسندگان،کتاب زن، ص 173.| هيچ جمله اي نميتواند شور و شوق شما را در زمينه لذّت جنسي درست توصيف كند. عمدتاً علاقه شما و نگاهتان به بستر آميزش، معيّن ميسازد چه قدر شما از ارتباط جنسي لذّت كسب ميكنيد. پس با به كارگيري عشق بازي در هر مرحله، زمينه شور و شوق مراتب بعدي را بهتر فراهم سازيد.
انسان نبايد صرفاً با انگيزه وصال جنسي ازدواج كند؛ زيرا برقراري اولين رابطة جنسي جايگاه ويژه اي دارد و شايد ارتباط هاي بعدي كه تكرار اولين رابطه جنسي است، قدرت محافظت از زندگي را نداشته باشد. پس از آنكه سلولهاي مغز فرصت فعاليّت و تفكّر يافت، عواملي فراتر از رابطه جنسي مايه استحكام زندگي است. رابطه جنسي سالم پايه رابطه زن و مرد در ازدواج است؛ امّا بايد پيرايه هايي، زينت بخش اين رابطه باشد. توجّه صِرف به رابطه جنسي، منظره تماشاي بدن عريان يك فرد را تداعي ميكند. البته زيباترين افراد، بدون لباس زشت هستند و تماشاي اسكلت فلزي يك ساختمان اصلاً جذاب نيست. |على اسلامى نسب،درمانهاى جنسى، ص 52.| زينت رابطه جنسي برخورداري از اخلاق نيك و داشتن تعهد در زندگي است.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
4. كاهش ميل جنسي :
منشأ كاهش تمايل جنسي را ميتوان هم در شالوده زيستي و هم در زمينه هاي رواني جست وجو كرد. به طور طبيعي، بالا رفتن سنّ مردان موجب ميشود آنها ديرتر به انزال برسند و زمان بيشتري را طالب هستند تا آمادگي تجديد رفتار جنسي را پيدا كنند. از طرفي، زنان پس از يائسگي با كاهش يافتن حالت لَزجي مهبل، رابطه جنسي برايشان ناخوشايند مي نمايد. عوامل رواني از قبيل فشار كار، نداشتن وقت مناسب براي ارتباط جنسي، ترس از ناتواني جنسي، احساس يكنواختي در ارتباط زناشويي، كسالت در ايجاد ارتباط مناسب و تفاوت هاي فردي ميان همسران نيز زمينه هاي كاهش را فراهم مي آورد.
در برخي همسران با گذر زمان تغيير چشمگيري در كاهش رابطه جنسي ديده نميشود؛ در حالي كه برخي، در همان سالهاي اوليه زناشويي فعاليت هاي جنسي خود را به طور چشمگيري رو به كاهش مي بينند. زن و مرد بايد در مرحله اوّل براي ارتقاي درخواست جنسي فضاسازي كنند تا كاهش طبيعت اوّليه را با طبعي جديد جبران سازند و در مرحله بعدي از تغييرها آگاهي داشته باشند تا وضعيت پيش آمده غيرمنتظره جلوه نكند و زمينه هاي ناآرامي را فراهم نسازد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
5. تصوير ذهني ناسالم :
رابطه جنسي سالم مستلزم تصوير ذهني سالم در مشاركت جنسي است. زنان و مردان در طول روز و در محيط كار بايد سعي كنند كمتر به چهرة جنسي مخالف نگاه كنند. ايده آل آن است كه تصوير واضح هر يك از زن و شوهر فقط به همسر خود اختصاص داشته باشد و زن و مرد تصوير واضحي از نامحرمان نداشته باشند. دقّت در چهره و بدن ديگران دو حالت دوستي و نفرت را به دنبال دارد؛ دوستي با ديگران رابطه فرد با همسر را تضعيف، و زمينه ناسازگاري را تقويت ميكند؛ به همين دليل، توصيه شده است در انتخاب همسر، زيبايي او را مدنظر قرار دهيد تا ديدن او زمينه دوستي شود. بايد كسي را براي ازدواج و شريك جنسي انتخاب كرد كه چهره، حالتها و رفتارهاي او زمينه پذيرش يك عمر را فراهم سازد. همان گونه كه زنان بهتر است جز همسر را نبينند و مردان را به حريم خود راه ندهند، مردان نيز بايد هرزه گرايي را وانهند و صادقانه، پاك و معصوموار به همسر خود نگاهي عاطفي، عشقي و غريزي داشته باشند. آنان نه تنها در زمان انتخاب همسر، در زمان آميزش نيز بايد با تصويرسازي سالم و به دور از ذهنيتهاي ناسالم، روابط جنسي برقرار كنند. در روايات از امامان معصوم)ع( |محمدبن حسن حرّ عاملى،وسائل الشيعه، ج 2، ص 15.| آمده است كه ارتباط با همسر با شهوتي كه از طريق تصوير ذهني زن بيگانه اي حاصل شده است، مطلوب نيست.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
6. فقدان جذّابيّت :
مردان و زنان براي اينكه جذّاب جلوه كنند، بايد از هر جهت در رفتار خويش بهترين و جديدترين مدل ها را در حدّ امكان به كار گيرند. بدين منظور، آنچه به صورت ثابت و در اولين نگاه همواره براي زن و مرد مورد توجّه است، لباسي است كه هر يك از همسران در مواجهه با همسر خود به تن دارند. زن و شوهر بايد در لباسهاي خود تنوّع داشته باشند. به طور طبيعي، تعداد زيادي از زنان و مردان از روش و نوع لباس پوشيدن همسران خود شكايت دارند.
تغيير در لباس تنها تفريح نيست، بلكه تصوير ذهني ديگران را تغيير ميدهد و آنان فرد را به عنوان شخصيّتي داراي بهداشت و انساني با فرهنگ ميبينند. بي ترديد نوع، تركيب، تناسب رنگها و تأثير آن بر جذابيت فرد و جلوه هاي گوناگوني كه به همراه دارد، در رضايت رواني شريك جنسي تأثير فراواني دارد. لباسهاي روشنتر براي جوانان، لباسهاي ميانه رنگ براي ميان سالان و لباسهاي ساده و متناسب براي بزرگ سالان موجب ميشود ميل جنسي در اولويت ديده شود. نكته جالب توجه اينكه براي زنها آنچه ميشنوند، و براي مردها آنچه ميبينند در روابط جنسي بسيار مؤثر است. البته اين بدان معنا نيست كه ريزبيني فوق العادة زنان در ديدنيها ناديده گرفته شود.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
7. محدود كردن زمان و فاصله ميان دو آميزش :
هيچ گاه نميتوان براي مقاربت جنسي زمان تعيين كرد. انسان همانند يك ماشين نيست كه براساس دستورالعمل و فرمول خاصّي رفتار كند. زماني كه همه چيز از نظر سايكوفيزيولوژي آماده باشد، انسان آماده آميزش جنسي است. البته عادت همان گونه كه در ساير موارد نقش چشم گيري دارد، اينجا نيز ايفاي نقش ميكند؛ امّا موضوع عادت را جداگانه بايد بررسي كرد. در پايان سال اوّل زندگي جنسي، زن و شوهر بايد آموخته باشند كه مطابق خواسته هاي يكديگر عمل كنند.
هر زماني محيط آرام بود و تمايل به اوج رسيد، زمان رابطه جنسي فرا رسيده است. هيچ كس نميتواند در زمينه مسائل جنسي الگوي شما باشد. به هر كس نگاه كنيد و او را ملاك قرار دهيد، شكست خواهيد خورد؛ زيرا توانايي ها و گرايش هاي افراد به تعداد آنها متفاوت است. زماني كه بيشتر موانع برداشته شد و شرايط از نظر محيطي، تغذيه، تمايل و... آماده بود، ميتوان ارتباط جنسي را آغاز كرد. معيار در موفقيت جنسي مراحل آن نيست، بلكه رسيدن هم زمان زن و شوهر و فعاليت هماهنگ آنان براي رسيدن به ارگاسم است.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
8. نپذيرفتن هويّت جنسي :
هر دختر و پسر يا زن و مردي بايد جنسيّت خود را قبل از انجام مراسم ازدواج پذيرفته باشد و خود را با نفش جنسيّتي خود سازگار كرده باشد تا بتواند هم انتظارهاي ديگران را پاسخگو باشد و هم خود از نقشي كه ايفا ميكند، احساس رضايت داشته باشد. زناني كه به گونه اي عمل ميكنند كه ويژگي هاي جنس مخالف را داشته باشند و حالتها و كارهاي مردانه را از خود نشان ميدهند يا در اصل خلقت ويژگي هاي مردانه را در تن صدا، بيباكي و... دارند، همچنين مرداني كه ويژگي هاي زنانه دارند، كمتر ميتوانند با نقش خود سازگار باشند
داشتن نگرش مثبت نسبت به رفتار جنسي زنانه يا مردانه ميتواند زمينه رشد ساير موارد شخصيتي را فراهم سازد. در غير اين صورت، اختلال در هويت جنسي |Gender identity disorder| پيش خواهد آمد. |على اسلامى نسب،درمانهاى جنسى، ص 68.|
بخشي از اين مسئله به آگاهي از نقش جنسي مرد يا زن مربوط است كه فرد بايد به اصل خود پي ببرد و تماميت وجود خود را كه از مهمترين بخش آن هويت جنسي است، بشناسد. از سوي ديگر، بايد تصوّرات اشتباهي كه ميتواند زمينه مقابله با پذيرش هويت جنسي باشد، از بين برود. براي مثال، تصوّر حالت فاعل و مفعولي در روابط جنسي زن و مرد كه يك تفكّر قديمي است و ميتواند نقش فعّال زن را كمرنگ كند، در پذيرش هويت جنسي زن تأثير منفي دارد. هيچ ملاكي براي فاعل يا مفعول بودن واقعي زن و مرد وجود ندارد.
اگر زن چنين معتقد باشد كه رابطة جنسي او فقط براي رفع نياز همسرش است، با ناديده گرفتن ارزش خويش براين باور صحه گذاشته است كه در مقام زن در صحنة جامعه، فقط بايد پاسخ گوي همسرش باشد. اگر زن در صحنة زندگي نقشي فعّالتر بر عهده گيرد و حقّ خود بداند كه از لذايذ زندگي برخوردار شود، ياد ميگيرد كه در مناسبات جنسي نيز سهمي براي خود قائل شود. |محمدرضا تقدّمى،خستگى جنسى، ص 31.|
اسلام با پذيرفتن اين نقش در روابط فيزيكي، زن را به ورود به عرصه جنسي، عرضه كردن خود و فعاليّت هايي كه باعث بيداري جنسي مرد شود، توصيه كرده، اداره رابطه جنسي و تأمين مرد را بر عهده بهترين زن قرار داده است. اگر تصور منفي مفعول بودن حذف شود، بي ترديد رابطه جنسي سلامت بيشتري پيدا خواهد كرد و باعث خواهد شد زنان حالت ضعف، انفعال و زيردست بودن را از خود دور سازند و در شرايطي مساوي، به لذّت جويي، لذّت دادن و لذّت گرفتن اقدام كنند.
پدران و مادران از همان ابتدا كه كودك تفاوتي را ميان خود و كودك ديگري از جنس مخالف ميبيند، بايد با توضيح صحيحي اين تفاوت را تأييد كنند. وقتي كودك درمي يابد ميان پسرها و دخترها تفاوت هاي آناتوميكي وجود دارد، فرصت خوبي براي تأكيد روي تفاوتها است، نه كاستن از آن تفاوتها. آري، ميان پسر و دختر تفاوت زيادي وجود دارد؛ دخترها يك جور ساخته شده اند و پسرها به گونه اي ديگر. اين پيام بايد آشكار و قطعي باشد تا از اغتشاش فكري كودك كه ممكن است در شناختن هويت جنسي او پيش آيد، جلوگيري شود. |جى هايم،گينات،رابطه بين والدين و كودكان، ترجمه سياوش سرتيپى، ص 118.|
فرهنگ عمومي جامعه نيز بايد اين تفاوت را به خوبي براي پسر و دختر تبين كند؛ آن هم در زماني كه جامعه در مقايسه با خانواده ها تأثير بيشتري بر نوجوانان و جوانان دارد. هنگام بلوغ تفاوتهاي جنسي به حدّاكثر خود ميرسد. نوجوان دختر به صورت يك زن و نوجوانان پسر چون يك مرد ظاهر ميشود و عمل ميكند. در اين زمان، فرد به تدريج در مقابل ادراك هاي ديگران واكنش نشان ميدهد و تصويري را كه به عنوان مذكر يا مؤنث بودن دارد، تقويت ميكند.
به طور كلي، نقش جنسي آن جنبه از ويژگي هاي رواني و الگوهاي رفتاري هر جنس است كه از نظر اجتماعي مناسب جنس مذكّر يا مؤنث شناخته ميشود و مفهوم تجريدي مرد يا زن ايده آل را كه مطلوب فرهنگ است، دربرميگيرد. |دوروتى راجرز،روانشناسى كودك، ترجمه غلامعلى سرمد، ج 2، ص 29.| بنابراين، آن چه در فرهنگ عمومي جامعه پذيرفته شده است، ميتواند به پذيرش هويت جنسي دختر و پسر كمك كند. اگر در فضاي جامعه نقشها به درستي تعيين شده باشد و از زن انتظارات زنانه و از مرد انتظارات مردانه روا داشته شود، نقش آنها در تصوير ذهنيشان تثبيت ميشود و آنچه انتظار است، همان اتفاق ميافتد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
9. انزال زودرس :
اين اصطلاح وقتي به كار ميرود كه انزال قبل از دخول يا فوراً پس از آن، به طوري كه لذت جنسي را مختل كند، صورت گيرد. در بيشتر موارد، لذت بردن زنها با انزال سريع مردها مختل مي شود. بنابراين، با ارضا نشدن خسته و عصباني مي شوند و واكنشهاي منفي از خود نشان ميدهند. انزال زودرس ميتواند به صورت اوليه، يعني به دليل اضطراب و ضعف اعتماد به نفس يا ثانويه، يعني فشارهاي روحي، نگرانيهاي اقتصادي يا مصرف برخي داروها رخ دهد. |رزماري لينكلن،از ناتوانى جنسى تا لذت جنسى، ترجمه فرشاد نجفى پور، ص 64.|
از آنجا كه انزال زودرس ميتواند مرد و زن را خشمگين سازد و زمينه هاي ناسازگاري را فراهم آورد، مناسب است روش هايي به كار برده شود كه انزال به تأخير افتد. اينك به بخشي از اين روشها اشاره ميكنيم:
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+الف قسمت پايين كلاهك آلت را ميتوان به صورت حلقه اي در برگرفت و به مدت 3 تا 4 ثانيه آن قدر فشار داد كه احساس قريب الوقوع انزال و ارگاسم عقب نشيني كند و احساس درد غلبه كند. با تكرار اين كار توسط مرد يا شريك جنسي او، انزال عقب مي افتد و ارگاسم هماهنگ ميان زن و شوهر به وقوع ميپيوندد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ب استفاده از كاندوم باعث كاهش سطح تماس و فشار هنگام تماس ميشود و بر همين اساس، انزال ديرتر انجام ميگيرد. |على اسلامى نسب،درمانهاى جنسى، ص 66.|
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ج نوازشها و معاشقه هاي پيش از آميزش را خيلي طولاني نكنيد و تنها تا آن اندازه كه همسرتان به مرحله آمادگي برسد، ادامه دهيد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+د به محض احساس نزديك شدن به لحظه انزال، عضلات ميان دو راه و مقعد خود را سست كنيد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
+ه هنگام نزديك شدن به مرحله انزال، با دهان باز نفس آرام و عميق بكشيد. |محمدرضا تقدّمى،خستگى جنسى، ص 131.|
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
10. كم رغبتي جنسي :
نوع اوّليه پايين بودن ميل جنسي كه در زنان سردي مزاج ناميده ميشود، نتيجة مشكلات در رشد رواني ـ جنسي است، و نوع ديگر آنكه ثانويه ناميده ميشود، كاهشي است كه شايعترين علّت آن مشكلات روزمرّه در روابط با افراد است. اغلب زوجها نميدانند كه رفتار جنسي آنها آينهٔ احساسات خوب و بد ناخودآگاهشان است. نياز ظاهري يك مرد به محبّت زن، دشمني ها را پنهان ميكند. وقتي چنين فردي به طور دائمي نقش آرام بخش را بازي ميكند، از عصبانيّتي كه در درونش انباشته شده است، آگاه نيست؛ امّا تظاهر اين عصبانيّت ميتواند كاهش ميل جنسي، انزال زودرس و حتي ناتواني جنسي باشد. |رزمارى، لينكلن، همان، ص 145.|
بي شك سردمزاجي را نبايد عارضه اي ساده پنداشت؛ بلكه بايد آن را پديده اي بسيار پيچيده و مرموز به شمار آورد كه داراي انواع و درجات گوناگوني است. براي پي بردن به كيفيت سردمزاجي، بايد علّت هاي آن را بررسي كرد؛ علّت عمده سردمزاجي زن، بي اطلاعي مرد و رفتارهاي ناشيانه اوست. غالباً مرد نميداند چگونه بايد زن را براي دستيابي به اوج لذّت آماده كند و اين ناآگاهي به خصوص در مورد نقاط حسّاس زن در به اوج رسيدن جنسي و انزال است. بيشتر مردها اطلاعاتشان از نزديكي تنها دخول است. |محمدرضا تقدّمى،خستگى جنسى، ص 120.|
انزال هر زني مستلزم شرايط خاصّي است. گاهي مستلزم كارهايي است كه به ظاهر بي معنا و خنده آور جلوه ميكند؛ امّا تا جايي كه ممكن است و ممنوعيّتي از نظر شرعي و اخلاقي وجود ندارد، بايد در تأمين آنها كوشيد و به خواسته هاي زنان توجه كرد. البته توجه كردن به خواسته هاي آنان به معناي احتياط كاري و شرمساري و تعارف نيست كه زن و مرد همانند عبور از در اتاق يا سالني به يكديگر تعارف كنند. رابطه جنسي ميان زن و مرد بايد به گونه اي صريح باشد كه آنان بدون تعارف به نهايت لذّت جنسي بينديشند. انديشيدن به نهايت لذّت جنسي نه تنها خودخواهي نيست، يك نوع فداكاري است. |داگمار اوكانر،زندگى موفق زناشويى و جنسى با همسر خود، ترجمهٔ قدير گلكاريان، ص 291.|
جايي كه انسان در سايه اوج لذّت جنسي ديگران خود نيز به ارگاسم ميرسد، به هيچ وجه خودخواه تلقّي نميشود؛ بلكه تنها همانند مادري است كه با اوج لذت فرزند خود، خود نيز به اوج لذّت ميرسد. بنابراين، براي دور كردن از سردمزاجي كه ميتواند آسيب هاي فراواني به زندگي وارد كند، مرد بايد نهايت تلاش خود را به كار بندد.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
11. آميزش در دوران قاعدگي :
افزون بر توصيه هاي اخلاقي و تبيين احكام شرعي در رساله هاي مراجع تقليد كه هم بستري در دوران قاعدگي را منع كرده اند، از نظر رواني ـ جنسي نيز اين امر خطرناك است؛ زن در اين دوران، به ويژه در ابتداي آن دچار تنش، تخريب رحم، خون ريزي، ضعف و استعداد عصبانيت، خودكشي و انواع اختلالات رواني است. |على اسلامى نسب، همان، ص 141.|
قبل از شروع عادت، وزن بدن زياد مي شود، دماي بدن كمي بالا مي رود، پستان ها و مهبل سفت مي شود و صورت برافروخته مي شود. حدود بيست تا چهل درصد زنان در ايام عادت با مشكلاتي روبه رو هستند و تعادل ذهني ندارند. |کارن هورني،روان شناسي زنان، ص 17؛ حمزه گنجي،روان شناسي تفاوت هاي فردي، ص 203|
كمي قبل از قاعدگي و در اوايل آن، نشانه هايي چون افسردگي، اضطراب، تحريك پذيري، خستگي، خواب آلودگي، دردهاي ناحيه شكم و كمر، سردرد، نفخ شكم، تغيير در اشتها و عصبانيّت ديده مي شود. در اين دوران، زن به مراقبت شديدي نياز دارد. چنانچه مردان به دليل فشار غريزه جنسي، زنان خود را به برقراري رابطه جنسي وادار كنند، افزون بر اينكه از نظر شرعي كار حرامي انجام داده اند و به پرداخت كفّاره ملزم هستند، ـ زنان در اين حالت مسئوليتي ندارند ـ زمينه را براي پرخاشگري و ناسازگاري زنان فراهم و زندگي را با آسيب جدّي مواجه ساخته اند. پس مناسب است براي تقويت آرامش در زندگي، از اين آسيب ها جلوگيري كنند.
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__
__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__♥♥__