اينك براي اينكه خواننده ي عزيز اطمينان بيشتري پيدا كند كه جنگهاي قبل از ظهور حضرت مهدي عليه السلام با ابزارهاي جنگي مدرن واقع مي شود, حديثي را كه در همين زمينه, از پيغمبر اسلام صلي الله عليه و آله روايت شده است متذكر مي گرديم.
متقي هندي در كتاب كنزالعمال در روايتي از حذيفه اليمان, آورده است كه پيغمبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود:
لتقصدنكم نار هي اليوم خامدة, في واد يقال له برهوت: تغشي الناس فيها عذاب أليم, تأكل الأنفس و الأموال, تدور الدنيا كلها في ثمانية أيام, تطير طير الريح و السحاب, حرها بالليل أشد من حرها بالنهار, و لها ما بين السماء و الأرض دوي كدوي الرعد القاصف, هي من رؤس الخلايق أدني من العرش, قيل يا رسول الله أسليمة هي يؤمئذ علي المؤمنين و المؤمنات؟ قال: و أين المؤمنون و المؤمنات, هم شر من الحمر, يتسافدون كما تتسافد البهائم و ليس فيهم رجل يقول: مه مه " 1 ".
◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►
پاورقي
1- كنزالعمال ج 14 ص 345 حديث 38886, منتقم حقيقي ص 357 بنقل از كتاب اليواقيت ص 137 كه در سال 905 بعد از هجرت نوشته شده
◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►
پيغمبر گرامي اسلام فرمود: در آينده آتشي بسوي شما روي خواهد آورد كه الان خاموش است از سرزميني كه آن را برهوت مي نامند, در آن آتش عذاب دردناكي است كه هم جانها و هم اموال مردم را پايمال مي كند, تمام دنيا را در ظرف هشت روز دور مي زند, و مانند پرواز ابر و باد به آسمان پرواز مي كند. گرمي او در شب بيشتر از گرمي آن در روز است براي آن غرشي است در بين آسمان و زمين مانند غرش رعد كوبنده, و آن به سر مردم نزديكتر است از عرش, به آن حضرت عرض شد: يا رسول الله آيا در آن روز مؤمنين و مؤمنات از آن آتش درامانند؟ فرمود: مؤمنين و مؤمنات در آن روز كجا هستند! مردمان آن روز از حيوانات وحشي شرورترند, مانند بهائم دور هم جمع مي شوند و مانند جهيدن بهائم بر يكديگر, بر روي همديگر مي جهند و يك مرد در ميان آنها پيدا نمي شود كه بگويد بس است, بس است, اين كارها را ترك كنيد.
در روايت ديگري كه ظاهرا در همين زمينه از حضرت جواد الائمه عليه السلام نقل شده چنين آمده است:
كأني بجرائد شتي, تدعي بأسماء شتي, لا أري لهم رشدا و لا لدينهم صيانة. كلما مالوا الي جانب انهدم من الجانب الاخر يعارضهم رجل طبري . " 1 ".
گروههاي مسلح بسيار زيادي را گوئي هم اكنون با چشم خود مي بينم كه با نامهاي مختلفي ناميده مي شوند براي آنها رشد عقلاني و سلامت ايماني نمي بينم, هر گاه متوجه يك جانب كار خود شوند, جانب ديگر آن خراب مي شود, مردي طبري با آنها به مقابله برمي خيزد .
كلمه ي جرائد كه درمتن عربي حديث آمده جمع جريده, و به گروه سواري اطلاق مي شود كه در ميان آنها افراد پياده نباشد.
بنابراين, ظاهرا مقصود از جرائد كه با نامهاي مختلفي خوانده مي شوند, كنايه از وسائط نقليه و ابزار و آلات جنگي است كه در آخر زمان مورد استفاده ارتش و نيروهاي مسلح قرار مي گيرد. زيرا اين وسائط نقليه جنگي است كه امروز به نامهاي مختلفي
◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►
پاورقي
1- فجايع الدهور مرحوم مرندي ص 144 و نوائب الدهور ج 3 ص 328 به نقل از كتاب دلائل براهين الفرقان
◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄◄►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►►
چون: تانك, زرهپوش, خودرو, نفربر و امثال آن ناميده مي شود.
و اينكه حضرت فرموده است براي آنها رشد عقلاني و سلامت ايماني نمي بينم, اين جمله كنايه از فاسق بودن و عدم تدين آنهاست كه همگي مردماني شرور فاسد و گمراهند, و به دين و آئين اعتقاد ندارند.
و اما اينكه فرموده است هرگاه به طرفي متمايل شدند آن طرف ديگر ساقط مي شود به حسب ظاهر معنايش اين است كه: اين گروههاي مسلح از خود اختياري ندارند, از هر طرف كه صدائي بلند شد به طرف آن مي روند, و هر كسي كه روي كار آمد با او همراه مي شوند و از اينرو همينكه به يك طرف متمايل شدند و بسوي حزب يا گروهي روي آوردند, آن طرف ديگر ساقط مي شود.
و اما اين كه فرموده است كه: مردي طبري با آنها به مقابله برمي خيزد ظاهرش اين است كه از اهل ايران است. زيرا: كلمه ي طبري احتمالا منسوب به طبرستان و مقصود از آن, گيلان و مازندران و سرزمين ديلم است كه ممكن است منظور از او سيدحسني و يا سيدهاشمي خراساني باشد, و خدا داناتر است