قسم اول: علائم حتميه كه البته خواه ناخواه بايد واقع شود ...قسم دوم: علائم معلقه و شرطيه كه اين علائم, منوط و مشروط و معلق است به ... قسم سوم: علاماتي است كه قبلا و در زمانهاي گذشته تاكنون واقع شده و ... قسم چهارم: علاماتي است كه ... قسم پنجم: علاماتي است خاصه ... و قسم ششم - علاماتي است عامه...
علامات ظهور بر شش قسم است
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
قسم اول: علائم حتميه كه البته خواه ناخواه بايد واقع شود مانند خروج دجال و سفياني و صيحه ي آسماني و اين هر سه علاماتي است كه مقارن با ظهور خواهد بود.
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
قسم دوم: علائم معلقه و شرطيه كه اين علائم, منوط و مشروط و معلق است به اراده و مشيت خداوند عالم, كه اگر اراده ي خدا به آن تعلق گرفته باشد واقع مي شود و اگر خدا نخواهد واقع نخواهد شد و چه بسا مي شود كه به جهت حكمت و مصلحت و مقتضيات و موانعي كه خداوند عالميان مي داند واقع نشود, و يا بر اثر طاعات و دعاهاي مردم رفع گردد و يا تغيير داده شود.
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
قسم سوم: علاماتي است كه قبلا و در زمانهاي گذشته تاكنون واقع شده و زمان آنها گذشته است, و آنها را علامات واقعه مي گويند.
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
قسم چهارم: علاماتي است كه تا هنوز واقع نشده و اميد مي رود كه (بعدها) واقع شود, و اينها را علامات غير واقعه مي گويند.
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
قسم پنجم: علاماتي است خاصه, كه اين علامات, خاص و مختص به وجود پربركت خود حضرت صاحب الامر عليه السلام است و كسي در اين علامات با آن حضرت شريك نيست, و حضرتش به اين وسيله مي داند كه خداوند او را اذن و اجازه ي ظهور داده است, زيرا علم ظهور حضرت را به جز خدا كسي نمي داند.
* ____________________________________________________________________________ *
* ____________________________________________________________________________ *
و قسم ششم - علاماتي است عامه, كه اين علامات از براي عامه ي عوام و خاصه ي خواص ظاهر خواهد شد و دانستن آن اختصاص به حضرت ندارد. بلكه براي همه و عامه ي مردم است و هر كس از عوام و خواص, آنها را (كم و بيش در طول مدت عمر خود اگرچه خيلي كوتاه) خواهد ديد.
* ____________________________________________________________________________ *
كتابخانه مجازي نيريزي - منبع مطلب منتشر شده
* ____________________________________________________________________________ *
كتابخانه مجازي نيريزي - منبع مطلب منتشر شده
* ____________________________________________________________________________ *
كتابخانه مجازي نيريزي - منبع مطلب منتشر شده